1944. május 4-én születtem Budapesten.
A Lórántffy Zsuzsanna Általános Iskolába jártam, majd a Rákóczi Gimnáziumban érettségiztem 1962-ben.
1966-ban végeztem színészként a budapesti Színház- és Filmművészeti Főiskolán, Várkonyi Zoltán osztályában.
1966-ban, a diploma megszerzése után a budapesti Madách Színház társulatához szerződtem, ahol több mint 70 prózai darab főszerepét játszottam.
A teljesség igénye nélkül, kiválasztottam néhányat az elmúlt öt évtized alakításai közül:
- Turgenyev: Egy hónap falun – Beljajev
- Schiller: Ármány és szerelem – Ferdinánd
- Szophoklész: Oidipus király – Kreon
- Ibsen: Peer Gynt – címszerep
- Maxim Gorkij: Éjjeli menedékhely – Vaszka Pepel
- Ronald Millar: Abelard és Heloise – Abelard
- Csehov: Sirály – Trepljov
- Madách: Az ember tragédiája – Lucifer, az Úr (és Ádám, egy korábbi televíziós változatban)
- Csehov: Ványa bácsi – Asztrov
- Csehov: Három nővér – Versinyin
- Szomory Dezső: II Lajos király – címszerep
- Sütő András: Csillag a máglyán – Szervét Mihály
- Háy Gyula: Isten, császár, paraszt – Zsigmond
- Illés Endre: Spanyol Izabella – Ferdinánd
- Szabó Magda: A meráni fiú – Béla király
- Maxim Gorkij: Kispolgárok – Tyetyerev
- G. B. Shaw: Pygmalion – Higgins
- Brian Clark: Mégis, kinek az élete? – Ken Harrison, a béna szobrász
- Miller: Az érseki palota mennyezete – Sigmund
- Graham Green: Utazások nénikémmel – Henry Pulling
- Rostand: Cyrano de Bergerac – címszerep
- Miller: Édes fiaim – Joe Keller
- Molnár Ferenc: Az ördög – Ördög
- Molnár Ferenc: Üvegcipő – Sipos
- Molnár Ferenc: A testőr – Színész
- Slawomir Mrozek: Szerződés – Magnus
Pályafutásom legizgalmasabb kihívásai, melyeket egyben a sors legnagyobb ajándékának is tekintek, Shakespeare színdarabokban játszott szerepeim:
- Szentivánéji álom – Demetrius
- Hamlet – címszerep
- Othello – Jago
- Troilus és Cressida – Hector
- Lóvátett lovagok – Don Armado
- A makrancos hölgy – Petruchio
- Vízkereszt, vagy amit akartok – Nemes Böffen Tóbiás
- Lear király – címszerep
- Hamlet – Polonius
A Madách Színház Shakespeare előadásai nagy sikert arattak a külföldi turnék során is, Salzburg, Szentpétervár, Moszkva és Varsó városaiban.
Az elmúlt években a magyar színházakat is elárasztották a musicalek. Annyi sok drámai szerep eljátszása után örömmel játszottam néhány musicalban:
Magister A Vörös malomban, Scrooge az Isten pénzében, Dickens Karácsonyi ének című művének átdolgozása alapján, és Tevje, a Hegedűs a háztetőn c. musicalban. A közelmúltban – kirándulva az operett műfajába is -, az Operettszínház vendégművészeként, Szilágyi – Zerkovitz: Csókos asszony című operettjében, Tarpataky báró szerepében mutatkoztam be.
Az évek során a rendezés egyre nagyobb és egyre fontosabb szerepet játszott a színházi munkámban.
Néhány a rendezéseim közül:
- J. Kilty: Kedves hazug
- C. Higgins: Maude és Harold
- A. Miller: Két hétfő emléke
- Edmond Rostand: A sasfiók
- Shakespeare: A Windsori víg nők
- A. Wesker: A királynő katonái
- J. Patrick: Teaház az augusztusi holdhoz
- Eduardo de Filippo: Vannak még kísértetek
- Molnár Ferenc: Riviera
- Lengyel Menyhért: Taifun
- T. Williams: A vágy villamosa
- Alan Ayckbourn: Mese habbal
- A. Miller: Alku
- T. Williams: Üvegfigurák
- Brian Friel: Afterplay – Húsz év után
- G. B. Shaw: Az ördög cimborája
- Görgey Gábor: Komámasszony, hol a stukker?
- Békés Pál: A női partőrség szeme láttára
- Zemlényi Zoltán – Mészöly Gábor: Hoppárézimi
- Herman Wouk: Zendülés a Caine hajón
- Noel Coward: Forgószínpad
- Müller Péter – Seress Rezső: Szomorú vasárnap
- Jókai Mór: A kőszívű ember fiai
- Molnár Ferenc: A doktor úr
- Leigh-Darion-Wassermann: La Mancha lovagja
- Hubay-Ránky-Vas: Egy szerelem három éjszakája